Call centrum
02 4445 7777
PO-PIA: 9:00-17:00, SO-NE: zatvorené

Vodochody – kandidát na 2. medzinárodné letisko v Prahe

29.07.2013
« späť
ilustračná foto
ilustračná foto

V Hospodářskych novinách sa nedávno objavila správa, že v pražských Letňanoch by o pár rokov mohlo začať svoju činnosť druhé medzinárodné letisko – Vodochody.

Letisko by malo slúžiť najmä pre nízkonákladové letecké spoločnosti, a tiež pre charterové lety. Ročne by tak jeho bránami mohlo prejsť až cez 3 milióny pasažierov.

Letecké spoločnosti by na tomto letisko mali mať nižšie poplatky ako v Ruzyni, čo by mohlo spôsobiť aj návrat írskeho nízkonákladového prepravcu Ryanair späť do Prahy, z ktorej prestal lietať kvôli vysokým poplatkom pred troma rokmi. Aktuálne totiž z Českej republiky prevádzkuje len zopár liniek z Brna a Ostravy.

Šéf vodochodského letiska Martin Kačur sa vyjadril, že záujem zo strany leteckých prepravcov by určite bol, zaujímajú ich najmä ceny a iné potrebné veci týkajúce sa prevádzaky, avšak všetko je podľa jeho slov len v štádiu nezáväzných rozhovorov..

Ak by v Prahe vznikli dve medzinárodné letiská, je veľký predpoklad, že konkurenčný boj o lietadlá by mohol priniesť aj zníženie poplatkov pre prepravcov a tým aj lacnejšie letenky pre cestujúcich.

Hoci je modernizácia vodochodského letiska naplánovaná už niekoľko rokov, v ceste jej realizácie stoja protesty okolitých obcí a byrokratické rokovania. Predstavitelia Stredočeského kraja majú voči vzniku nového letiska tiež svoje výhrady.

23. júla sa na Letňanskom výstavisku mali zísť stovky ľudí a diskutovať o oponentskom posudku, ktorý by po splnení niektorých podmienok mohol dopomôcť vzniku letiska. Keďže na jeho základe a tiež na základe verejného prerokovania následne rozhodne o osude letiska ministerstvo životného prostredia. Ak by návrh schválilo, investičná skupina Penta môže v projekte pokračovať.

Ani po tomto ešte nemá letisko celkom vyhraté, dôležité bude územné a stavebné konanie, ak by všetko šlo hladko, letisko môžu otvoriť tak o tri roky.

Doteraz v ňom sídli výrobný podnik Aero a koná sa tu inštruktáž pilotov. Vďaka tomu má letisko stále všetky potrebné licencie a svoj personál.

Aj v súčasnosti ho pre privátne lety využívajú biznismeni, ktorí sme prilietavajú inkognito alebo iné známe osobnosti, ktoré si neželajú byť videné. Prevádzka letiska však nepokryje ani náklady a letisko je každý rok v strate cca 30 mil. českých korún.



© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent