Call centrum
02 4445 7777
PO-PIA: 9:00-17:00, SO-NE: zatvorené

Ryanair musí odškodniť cestujúcu, ktorá neletela kvôli sopke

05.02.2013
« späť
lietadlo spoločnosti Ryanair
lietadlo spoločnosti Ryanair

Určite si väčšina z vás pamätá na rok 2010 a na výbuch sopky Eyjafjallajӧkull, ktorej prach ochromil leteckú dopravu a uväznil pasažierov na letiskách či im bol zrušený let.

Od druhej svetovej vojny bol vzdušný priestor najrozsiahlejšie uzavretý práve v tomto roku počas výbuchu sopky. Bolo zrušených až viac ako 100-tisíc letov  a milióny ľudí uviazli na letiskách po celom svete.

Súdny dvor Európskej únie  vyjadril svoj názor na odškodnenie pasažierky z Írska Denisy McDonaghovej, tá nemohla  17. apríla 2010 letieť podľa pôvodného letového poriadku z Faro v regióne Algarve do Dublinu. Musela zostať týždeň v Portugalsku, čím jej samozrejme vznikli dodatočné náklady na stravu, ubytovanie a dopravu. A tak žiadala od leteckej spoločnosti Ryanair preplatiť takmer 1130 eur.

Letecké spoločnosti tak prichádzali o stovky miliónov eur denne  v rámci starostlivosti o uväznených pasažierov. Súdny dvor Európskej únie sa vyjadril, že to platí aj pre nízkonákladové letecké spoločnosti. Súd tvrdí, že letecké spoločnosti majú povinnosť postarať sa o pasažierov i za tak výnimočnej udalosti, ako je výbuch sopky. 

Letecká spoločnosť Ryanair na svoju obranu tvrdí, že postihnutým pasažierom vyplatila odškodné v celkovej hodnote 26,1 miliónov eur, avšak bolo dosť žiadostí, ktoré odmietli kvôli privysokým nárokom.

Podľa Súdneho dvora Európskej únie môžu cestujúci žiadať také odškodné, ktoré sa preukáže ako „nutné, primerané a rozumné, aby vynahradilo straty, ktoré letecká spoločnosť pasažierovi spôsobila“. Čo to presne v konkrétnych prípadoch znamená, tak o tom majú rozhodnúť súdy príslušných krajín.

Riaditeľ Ryanairu Michel O´Leary s uvedenými nariadeniami nesúhlasí a obrátil sa na Európsku komisiou a Európsky parlament, aby zmenili nariadenia týkajúce sa práv cestujúcich na náhrady. O´Leary si myslí, že nariadenie diskriminuje letecké spoločnosti, pretože pri železničnej, autobusovej či trajektovej doprave sa v prípade neuskutočnenej cesty prepláca len pôvodná cena lístka.



© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent