Plamene či iskry pri pristávaní lietadla ČSA?
V médiách sa začiatkom januára objavila správa, že lietadlu spoločnosti ČSA pri pristávacom manévri v Karlových Varoch z podvozku šľahali metrové plamene. ČSA to však popiera.
Airbusu A 321, podľa hovorcu hasičov Martina Kasala, pri pristávaní šľahali z podvozku veľké plamene. Avšak zásah hasičov nebol nutný, lebo oheň stihol uhasiť pilot systémom chladenia v lietadle.
Celá udalosť sa mala odohrať tak, že letecký dispečer si 2. januára okolo 21,00 všimol horiaci podvozok lietadla a informoval o tom hasičov. Hasiči prišli k lietadlu aj s cisternou, avšak ich pomoc nebola, našťastie, nutná. V tom čase sa na palube lietadla nachádzalo 180 cestujúcich a 7 členov posádky, nikomu sa nič nestalo. Hovorca hasičov potvrdil, že lietadlu horelo brzdové obloženie, avšak vďaka rýchlej reakcii pilota nemusel nik z hasičov zasahovať a teda sa dohovorili na tom, že nebude potrebné volať ani vyšetrovateľa požiarov.
ČSA však tieto tvrdenie popiera. Hovorkyňa tejto leteckej spoločnosti Hana Hejsková tvrdí, že správy o horiacom lietadle, ktoré letelo z Petrohradu, nie sú pravdivé. Situáciu vraj prešetrili priamo na mieste technici spolu s technikmi v pražskej centrále, operačnou kontrolou a kapitánom lietadla a všetci svorne tvrdia, že lietadlo nemalo žiadnu poruchu či poškodenie. Podľa hovorkyne ČSA poruchu nehlásil ani žiaden systém a žiadna časť lietadla po následnej prehliadke nevykazovalo známky poškodenia, ktoré by mala spôsobiť vysoká teplota.
Hovorkyňa si je svojím tvrdením stopercentne istá a opiera sa pri tom o správu technikov, ktorí mali lietadlo detailne skontrolovať. No a celú situáciu nakoniec ešte okomentoval aj šéf letovej prevádzky, ktorý tvrdil, že dispečer riadiacej veže videl v tme rozžeravené brzdové obloženie pravého kolesa, z ktorého lietali iskry, avšak nie plamene a pri následnej technickej obhliadke nebolo zistené prekročenie teplotných limitov pre danú časť lietadla.
Takže či je správne tvrdenie hovorcu hasičov, ktorý hovorí o metrových plameňoch alebo šéfa riadiacej veže, ktorý pripúšťa nanajvýš iskry, to sa už asi nedozvieme. Podstatné však je, že všetko sa zaobišlo bez ohrozenia pasažierov či členov posádky.
Podobné články
- 16.09.2014
- Lietajte s hudobným nástrojom do celého sve ...
- 8960 prečítaní
- 01.07.2014
- ČSA miluje leto – milujte ČSA – 5 dní parko ...
- 5020 prečítaní
- 23.05.2014
- Summer party s Českými aerolíniami - spiato ...
- 4394 prečítaní
- 03.04.2014
- ČSA prezentoval nový Airbus - boli sme pri ...
- 7143 prečítaní
- 20.11.2013
- ČSA vám prepravia lyže zdarma
- 2130 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 292120 prečítaní
- 22.05.2014
- Viete, aké rozmery má mať vaša batožina? ...
- 155713 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 127798 prečítaní
- 16.07.2010
- Ryanair a jeho postup na online check-in ...
- 77993 prečítaní
- 08.12.2010
- Na cestovanie po EÚ stačí občiansky preukaz ...
- 75887 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 115 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 97 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 93 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 91 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 91 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 450 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 422 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 420 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 400 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 273 prečítaní