Call centrum
02 4445 7777
PO-PIA: 9:00-17:00, SO-NE: zatvorené

Odklonený let spoločnosti Ryanair

31.08.2011
« späť
lietadlo-rynair---peter-_1_-3-ku-2.jpg

O vplyve nepriaznivého počasia na letový poriadok sme vás už v našich aktualitách neraz informovali. Tentokrát si počasie vybralo svoju daň pri lete z Londýna do Bratislavy.

Pravidelná linka Bratislava - Londýn je operovaná najväčším nízkonákladovým leteckým prepravcom v Európe - Ryanairom. Služby tejto leteckej spoločnosti využívajú mnohí Slováci z dôvodu dostupnosti ceny, a tiež rýchlej prepravy do európskych destinácií.

 

 

Bežným mal byť aj let z Londýna do Bratislavy, kedy mali cestujúci po troch hodinách letu pristáť na bratislavsko letisku a odtiaľ sa prepraviť do svojich domovov. Avšak nepriaznivé počasie, ktoré v sobotu (27.08.) vládlo v čase pristátia (okolo 20,30) na Slovensku a prejavovalo sa najmä silným nárazovým vetrom prinútilo kapitána z bezpečnostných dôvodov zvoliť ako náhradné riešenie pristátie na letisku v poľskom Krakowe. Letisko Bratislava však v tom čase nehlásilo žiadne obmedzenia.

 

 

Kapitán považoval bezpečnosť cestujúcich za prvoradú, čo treba jednoznačne považovať za správne. Avšak horšie to bolo po pristátí. Cestujúcim bolo oznámené, že v Poľsku budú pristavené autubusy, ktoré ich prepravia domov na Slovensku. Prešla však noc, nastalo aj ráno a autobusov nikde. Niektorí to vzdali už počas noci, pretože ich čakali neodkladné povinnosti a na Slovensko cestovali taxíkmi, čo samozrejme nebola vôbec lacná záležitosť. Autobusy boli pred krakowské letisko pristavené až v nedeľu doobeda, tie nočné boli vraj zrušené.

 

 

Letiskové služby však v noci nefungujú ako počas dňa, bufety sa v Krakowe na noc zatvárajú, a tak zostala väčšina pasažierov bez prístupu k jedlu a vode. Zo 180 cestujúcich zostalo v  tú noc na letisku 50. Nečudo, že väčšina z nich nebude na tento let spomínať práve v najlepšom.

 

 

A stanovisko leteckej spoločnosti? Tá potvrdila, že let z Londýna do Bratislavy bol pre nepriaznivé počasie odklonený do Krakowa.  Letecká spoločnosť vraj vyvinula maximálne úsilie o  zabezpečenie autobusových transferov z poľského letiska späť na Slovensko, avšak nepodarilo sa jej to skôr než v nedeľu doobeda. Cestujúcim odporučili predložiť potvrdenia o ubytovaní, ktoré by mala uhradiť letecká spoločnosť a každý pasažier dostal dva poukazy na jedlo.

 

 

Lietadlo síce po zlepšení počasia odletelo späť do Bratislavy, avšak pasažierov na jeho palubu z bezpečnostných dôvodov už nepustili.

 

 

Ťažko povedať či táto nepríjemná skúsenosť nejakým spôsobom zníži záujem o letenky tejto nízkonákladovej spoločnosti, avšak napriek všetkým nepríjemnostiam, ktoré sa už aj v minulosti s touto spoločnosťou spájali, bude Ryanair stále tou spoločnosťu, ktorá ponúka letenky na priame linky za bezkonkurenčne najnižšie ceny a domnievame sa, že toto bude hlavnou podmienkou rozhodovania väčšiny cestujúcich aj v budúcnosti.



© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent