Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím vedieť?
Rezervácia letenky sa na prvý pohľad môže zdať zložitá, na www.letenky.sk je však veľmi jednoduchá, rýchla a prehľadná.
Niektorí naši klienti majú pred samotnou kúpou letenky obavy, aké informácie budú vypisovať, akým spôsobom letenku zaplatia a ako sa po ňu dostanú.
V našej infografike sme celý postup zhrnuli do piatich krokov, aby ste vedeli, čo vás čaká. Následne rozpíšeme jednotlivé body podrobnejšie priamo v článku.
1. KAM CHCEM LETIEŤ, ODKIAĽ A KEDY
Prvým krokom ku kúpe letenky je rozhodnúť sa, kam chcem a odkiaľ chcem letieť
V základnom vyhľadávači si vyberiete odletové letisko ODLET Z. Pokiaľ nie je na predvolenom zozname, použite políčko INÉ LETISKO, kde si vyhľadáte požadovanú destináciu.
Následne vypíšete políčko PRÍLET DO – teda destináciu, kam chcete letieť.
Dôležité je vedieť, kedy chcem letieť a kedy sa chcem vrátiť
Môžete si zvoliť:
- spiatočnú letenku, teda letíte tam aj späť a následne si vyplníte v prvom políčku termín odletu a v druhom termín návratu
- len jednosmernú letenku
Po kliknutí na červené políčko sa vám otvorí kalendár, v ktorom si môžete vybrať termín:
Ak si zvolíte jednosmerný let, budem mať na výber len jedno políčko ODLET.
Výber cestovnej triedy
Väčšinou cestujúci preferujú EKONOMICKÚ TRIEDU, pokiaľ si však chcete pre svoju cestu zvoliť väčšie pohodlie, môžete si zakliknúť BIZNIS.
Počet osôb na letenke a ich vek
Následne si vyplníte počet cestujúcich.
Nezabúdajte voliť kategórie podľa veku:
- ak má cestujúci viac ako 25 a menej ako 60 rokov, hľadáte letenku ako DOSPELÝ,
- ak má cestujúci 12 až 24 rokov, musí cestovať ako MLADEŽNÍK,
- ak má cestujúci viac ako 60 rokov, cestujem ako SENIOR.
Deti je takisto nutné rozlišovať:
- od 0 do 23 mesiacov musím pre dieťa vybrať položku KOJENEC,
- pre 2 až 12 ročné dieťa položku DIEŤA.
Zadávanie veku pri nízkonákladových leteckých spoločnostiach (tzv. lowcost spoločnostiach) - akými sú Wizz Air, Ryanair a pod.
Pre nízkonákladových prepravcov Ryanair a Wizz Air máme na našom portáli aj samostatné vyhľadávacie formuláre:
Pri výbere vekových kategórií sa treba riadiť podmienkami leteckej spoločnosti. Napr. Ryanair to má tak, že každá osoba staršia ako 16 rokov sa zadáva ako DOSPELÁ.
Wizz Air považuje za dospelú osobu 15 a viac ročného cestujúceho.
Ak ešte nemá cestujúci 16 rokov (Ryanair) alebo 15 rokov (Wizz Air) , musí letieť ako DIEŤA.
Dôležitý je vek cestujúcich v termíne letu
Vždy vyberáme vekovú kategóriu podľa toho, koľko rokov budú mať cestujúci v čase odletu, nie v čase rezervácie.
Som flexibilný v čase – chcem hlavne lacnú letenku
Pokiaľ ste v termínoch flexibilnejší a ide vám aj o výhodnejšiu cenu letenky, môžete si pri vyhľadaní zvoliť možnosť vyhľadať lety aj s toleranciou +- 1 deň, prípadne +-2 a viac dní.
Potrebujem letieť presne v určitý termín
Pokiaľ vám ide o presné termíny, zvoľte si možnosť PRESNÝ DÁTUM.
Pokiaľ vás ma obťažovalo cestovať s prestupom, môžem si zakliknúť možnosť PRIAMY LET, kde mi systém vyhľadá len priame lety bez prestupov.
Takto ste si vyplnili kritériá pre svoju letenku a pokiaľ vám vyhovujú, stlačíte VYHĽADAŤ LET:
2. SYSTÉM VÁM PONÚKNE NIEKOĽKO MOŽNOSTÍ PODĽA VAŠICH POŽIADAVIEK
V ďalšom kroku sa vám vyhľadajú lety podľa:
- vášho zadania,
- zoradené od najnižšej ceny.
Vyberte si najvhodnejší let a pokračujte v rezervácii
Vyberte si let, ktorý vás najviac zaujal a kliknite na ĎALEJ.
Moja rezervácia
Dostanete sa na samotnú rezerváciu letu. Na vrchu vidíte celý rozpis letu, ktorý si dôkladne skontrolujte.
Podmienky zmenu letu, koľko batožiny si môžem vziať do podpalubia
Ak chcete vedieť, či je termín vášho letu meniteľný a ak áno, za akých podmienok, kliknete si na TARIFNÉ PODMIENKY.
Ak vás zaujíma, koľko máte v cene letenky batožin, kliknem na odkaz ROZPIS BATOŽINY.
3. OSOBNÉ ÚDAJE CESTUJÚCICH
Následne vyplníte MENO A PRIEZVISKO CESTUJÚCEHO. Meno musí byť presne zhodné s menom na cestovnom doklade (občiansky preukaz, pas).
Takisto si dobre skontrolujte aj oslovenie – PANI/SLEČNA, PÁN Každá chyba môže spôsobiť na letisku problém, preto si vždy dobre skontrolujte, či ste všetko zadali správne. Meno môžete aj nemusíte písať s diakritikou.
Batožina pri nízkonákladových prepravcoch (Ryanair, Wizz Air, easyJet, Norwegian,...)
Pri nízkonákladových spoločnostiach nemáte v cene letenky batožinu do podpalubia, ale môžete si ju jednoducho dokúpiť pri vypĺňaní mena cestujúceho, a to buď:
- na jeden smer
- na oba smery letu:
Váhovým a rozmerovým limitom batožín sme sa venovali v našom staršom článku.
4. POISTITE SA – AK OCHORIETE, UŠETRÍTE
Nie všetky letecké spoločnosti umožňujú storno letenky. Nízkonákladoví leteckí prepravcovia vám letenky nevystornujú vôbec.
Preto ponúkame pri každej letenke aj poistenie od poisťovne UNION. Jeho cena vychádza 4% z ceny letenky, ponúka 100% krytie bez spoluúčasti a uchráni vaše peniaze za letenku v prípade, že nebudete môcť vycestovať z vážnych zdravotných dôvodov, z dôvodu hospitalizácie či úmrtia v rodine.
Všetky tieto dôvody bude potrebné poisťovni zdokladovať.
Viac si o stornovaní letenky a jeho podmienkach prečítajte v tomto článku.
Okrem poistenia storna si môžete vybrať aj:
Ak by ste to chceli risknúť a cestovať bez poistenia, vyberte si možnosť vpravo dole – NIE, NEMÁM ZÁUJEM O POISTENIE.
*Ceny na tejto infografike sú len orientačné - nezodpovedajú reálnym cenám poistenia.
Ak sa chcem poistiť, musím zadať aj dátumy narodenia a kompletnú poštovú adresu
Pre uzatvorenie poistenia musíte pri všetkých cestujúcich vyplniť:
- dátumy narodenia a
- poštovú adresu prvého cestujúceho
Následne po preštudovaní poistných podmienok zakliknete SÚHLAS S POISTNÝMI PODMIENKAMI a kliknete na POKRAČOVAŤ.
5. HĽADÁM UBYTOVANIE V CIELI MȎJHO LETU
Ak nemáte v cieľovej destinácii ubytovanie a potrebujete poradiť, môžete si kliknúť na možnosť ÁNO - aby vás kontaktoval náš pracovník a pomohol vám ubytovanie vyhľadať.
Náš pracovník sa vám ozve a na základe vašich kritérií vám zašle niekoľko ponúk ubytovania.
6. CHCEM PARKOVAŤ NA LETISKU
Ak máte spiatočnú letenku a odlietate z letiska v Bratislave, vo Viedni či z Prahy, systém vám automaticky zobrazí aj možnosť zakúpenia parkovacieho miesta na parkoviskách pri týchto letiskách spolu s aktuálnou sumou a údajmi, ktoré bude potrebné vyplniť.
*Ceny na tejto infografike sú len orientačné - nezodpovedajú reálnym cenám parkovania pri konkrétnej.
Ak o parkovanie záujem nemáte - kliknete na NIE, NEMÁM ZÁUJEM O PARKOVANIE.
7. ÚHRADA LETENKY
V poslednom kroku si vyberáte spôsob platby letenky:
- priama platba cez platobné brány 4 najväčších slovenských bánk,
- kartou, kedy sa mi platba automaticky na karte zablokuje,
- v hotovosti na našej pobočke v Myjave alebo
- bankovým prevodom, pokiaľ máte inú banku a nemôžete uhradiť iným spôsobom.
Pri nízkonákladových leteckých prepravcoch (Ryanair, Wizz Air, easyJet, Norwegian, …) nie je možná rezervácia - ak chcem mať letenku za cenu, akú som ju našiel, musím zaplatiť ihneď
Keďže nízkonákladové letenky nie je možné rezervovať, môže nastať kedykoľvek zmena ceny letenky.
Preto je dobré, v poslednom kroku zvoliť platbu kartou alebo cez platobnú bránu internetbankingu ponúkaných bánk, kedy ihneď letenku uhradíte a letenka sa vystaví a bude zaslaná na váš email.
Proces trvá okolo 2 min, kedy stránku nezatvárate a čakáte, kedy sa vám vygeneruje potvrdenie o zakúpení letenky.
Následne idete do svojej emailovej schránky, kde si skontrolujete letenku a jej prílohy.
Nemám internet banking SLSP, VUB, TB, ČSOB ani požadovanú platobnú kartu a chcem si zakúpiť letenku nízkonákladového prepravcu
Ak nemáte internetové bankovníctvo ani vhodný typ platobnej karty, musíte letenku uhradiť priamym vkladom.
Zvolíte si teda poslednú možnosť ÚHRADA DODATOČNE V HOTOVOSTI. Pri tomto spôsobe je cena letenky o niečo vyššia, pretože celý proces kúpy zostane na našich operátoroch, ktorí musia letenku manuálne po zaplatení vystaviť.
Do emailu vám prídu PODKLADY NA ÚHRADU LETENKY. Letenku mi po pripísaní platby na náš účet a po kontrole aktuálnej ceny pracovníci vystavia a zašlú na email. Po vystavení letenky mi prídu takisto letenky na mail.
Letenku môžeme vystaviť najskôr až v okamihu, keď bude platba pripísaná na niektorý z našich účtov. Potvrdenia o zadaní prevodného príkazu ani iné doklady o úhrade nezakladajú nárok na vystavenie letenky. Pokiaľ vkladáte hotovosť alebo zadávate prevodný príkaz na pobočke niektorej z bánk, nezodpovedáme za spracovanie vkladu zamestnancami banky ani za rýchlosť pripísania peňažných prostriedkov na náš účet. V prípade zvýšenia ceny podkladov po ich úhrade, Vás budeme kontaktovať s informáciou o aktuálnej cene. Letenku bude potrebné buď ihneď doplatiť alebo ponúkneme náhradné riešenie, resp. Vám peniaze v plnej výške vrátime na váš bankový účet (ktorý nám treba oznámiť písomne - emailom), resp. vyplatíme späť v hotovosti na našej pobočke.
Požadujem faktúru k letenke na firmu
Ak požadujete letenku fakturovať na firmu, kliknete na políčko POŽADUJEM FAKTÚRU, kde sa vám rozbalí kolónka na vyplnenie fakturačných údajov.
Mám špeciálne požiadavky na operátora
Ak máte špeciálne požiadavky k rezervácii, môžete ich napísať do kolónky POZNÁMKY PRE OPERÁTORA:
Následne kliknite na POKRAČOVAŤ, kedy sa dostanete do platobnej brány a letenku môžete priamo uhradiť.
8. DORUČENIE REZERVÁCIE, LETENKY
Po zadaní platby či po vytvorení rezervácie či podkladov si skontrolujte doručenú poštu vo vašom emaile.
Ak by ste sa pomýlili pri rezervovaní letenky a zadali emailovú adresu s preklepom, zavolajte na naše call centrum a nadiktujete meno prvého cestujúceho na letenke/rezervácii, aspoň približný dátum, kedy ste si letenku kupovali a destináciu kam letíte - pracovníci si vašu letenku/rezerváciu vyhľadajú a prepošlú vám ju na správny email.
9. PÁR TIPOV NA ZÁVER
Na prvý pohľad je to možno veľa úkonov, avšak počas celého postupu vás aj samotná stránka naviguje, čo je potrebné vyplniť a pokiaľ na niečo zabudnete, upozorní vás, aby ste si údajje doplnili.
Samotná rezervácia spolu s kúpou letenky by vám nemala zabrať viac ako 10 minút času. Tento limit je stanovený aj na úspešne zakúpenie letenky, neodporúča sa rezervovať dlhšie, pretože v kroku platieb by vám mohol celý proces padnúť.
Veríme, že náš podrobný návod vám pomohol a nezabúdajte, v prípade akýchkoľvek otázok môžete kontaktovať pracovníkov nášho call centra, ktorí sú pripravení vám pomôcť a poradiť.
VYBERTE SI Z NAŠICH AKTUÁLNYCH AKCIOVÝCH LETENIEK:
Podobné články
- 06.05.2019
- Zverili by ste svoje auto robotom? Francúzs ...
- 2247 prečítaní
- 19.12.2018
- Otváracie hodiny počas vianočných sviatkov ...
- 9398 prečítaní
- 21.03.2018
- Otváracie hodiny počas veľkonočných sviatko ...
- 6646 prečítaní
- 04.10.2017
- Island a New York na jednej letenke
- 7785 prečítaní
- 03.05.2017
- Lietajte z Košíc do Ázie a Afriky už od 393 ...
- 6416 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 292110 prečítaní
- 22.05.2014
- Viete, aké rozmery má mať vaša batožina? ...
- 155712 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 127788 prečítaní
- 16.07.2010
- Ryanair a jeho postup na online check-in ...
- 77982 prečítaní
- 08.12.2010
- Na cestovanie po EÚ stačí občiansky preukaz ...
- 75886 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 105 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 91 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 81 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 79 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 77 prečítaní
- 31.05.2011
- Príručná batožina – čo do nej zbaliť?
- 440 prečítaní
- 18.02.2015
- Zistite koľko „proviantu“ a exotického taba ...
- 410 prečítaní
- 22.08.2014
- Objednávam si letenku prvýkrát – čo musím v ...
- 408 prečítaní
- 14.06.2022
- Čo si so sebou môžete vziať na palubu lieta ...
- 394 prečítaní
- 19.01.2015
- Koľko batožiny si môžem zobrať do lietadla? ...
- 259 prečítaní