Call centrum
02 4445 7777
PO-PIA: 9:00-17:00, SO-NE: zatvorené

Stratená či poškodená batožina pri ceste lietadlom

18.03.2011
« späť
cestujuci-na-let.-batoz.--peter-_1_.jpg

Letecká doprava sa rok čo rok využíva čoraz častejšie, a s týmto zvyšujúcim trendom sa, bohužiaľ, zvyšuje i počet prípadov oneskorenej, stratenej či poškodenej batožiny.

Je to veľmi nepríjemná situácia, keď po príchode do svojej cieľovej destinácie zistíte, že vaša batožina je poškodená, vykradnutá či dokonca vôbec „neprišla“ tam, kde mala.

 

 

Prvý váš krok po tomto zistení by mal smerovať na oddelenie reklamácie batožín. Takéto pracovisko je väčšinou zriadené v príletových halách, kde je pracovník, ktorý tieto prípady rieši, nakoľko nie vždy sa pracovníci batožinovej služby správajú k vášmu kufru opatrne.

 

 

Pri vybavovaní reklamácie by ste mali vyplniť reklamačný formulár s pracovníkom letiska. Každá reklamácia má pridelené identifikačné číslo, pod ktorým vás evidujú. Ak vaša batožina „neprišla“ na určené miesto, tak si letecká spoločnosť vo väčšine prípadov vyhrádza čas 24 hodín na nájdenie batožiny. Ak bola batožina poškodená môže si ju cestujúci nechať opraviť, prípadne, keď mu v batožine chýbajú veci, je nutné vypísať do formulára zoznam odcudzených vecí.

 

 

Ak sa vaša batožina nájde, tak letecká spoločnosť buď zabezpečí jej dodanie na adresu uvedenú v reklamačnom formulári, alebo ju doručí len na najbližšie letisko, kde si ju môžete vyzdvihnúť. Ak pri poškodení batožiny uzná letecká spoločnosť poškodenie, tak musí cestujúcemu uhradiť adekvátnu sumu.

 

 

Ak sa chcete vyhnúť poškodeniu vašej batožiny, je nutné zabezpečiť všetky postranné popruhy, a tiež zakúpiť si kvalitný kufor z odolného materiálu, ktorý vydrží i neopatrné zaobchádzanie.


Podobné články


© 1998-2016. Všetky práva vyhradené.          Všeobecné obchodné podmienky  |  Ochrana údajov  |  Kontakt

IATA accredited agent